9 септември 2014 г.

Точени бухти

   Чудя се дали има дете, което не обича бухти???? Особено пък бухтите на баба... Много обичах бухтички като малка, а сега моите деца похапват сладко-сладко. Естествено се старая да ограничавам този тип закуски, но си признавам, че всеки път искрено са забавлявам на сутришното оживление, което настъпва, щом произнеса вълшебната думичка "бухти"... :) :)


Продукти:
1/2 коф. кисело мляко
1 пак. суха мая
1/3 ч.л. сода
1 яйце
сол, 1 чаша вода
брашно /колкото поеме/

   От посочените продукти се замесва средно меко тесто, което се оставя покрито с кърпа, докато втаса. Разточва се до дебелина ок. 5 мм и се разрязва. Обикновено нарязвам тестото на ромбчета или с помощта на чаша оформям кръгчета, а останалото тесто около кръгчетата омесвам отново на топка, която разточвам. Другият вариант за тестото, което остава около кръгчетата е да се нареже на произволни парченца. Така се получават всякакви странни фигурки, на които децата винаги много се радват - кученца, патенца, котенца и всякакви извънземни :)





Бухтичките се изпържват в дълбок съд с нагорещено олио и се подреждат върху салфетка или кухненска хартия, за да попие излишната мазнина. Поръсват се с пудра захар. Да ви е сладко!



8 коментара:

  1. аз :) не обичах. Бяха ми втръснали. Сега обичам и си мисля, че скоро не съм правила. Благодаря ти, че подсети, РАдост, с тези прекрасни, надути бухтички :)

    ОтговорИзтриване
  2. Ох,че са пухкави,Радост,голям си подстрекател!Разкошни са ти бухтите!Хубав вторник!

    ОтговорИзтриване
  3. Аз слагам и пудра захар в тестото, чудесни са!

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Действително в рецептата има и 1-2 л захар, но аз я пропускам. И без това обикновено се ядат със сладко:)

      Изтриване
  4. :))))))Оооо,аз също трайно съм влюбена в тези бухти от дете:)))Баба им казваше"жабки",защото се надуват.....Разкошно си се справила ,Радост!

    ОтговорИзтриване
  5. :) Много готини формички, много забавно, разкошотия са тези бухтички! Поздрави!

    ОтговорИзтриване
  6. Обичам бухти! А твоите изглеждат точно като майка ми! Понякога се получават интересни формички без да искаме!
    Чудни са!
    Поздрави, Радост!

    ОтговорИзтриване
  7. Аз не бих отказала от бухтите без значение в каква форма са, толкова са привлекателни :)
    Поздрави, Радост!

    ОтговорИзтриване