22 юли 2014 г.

Пълнени тиквички с гъби и синьо сирене

   Моите ТОП 5 с гъби и синьо сирене

   Тиквички, тиквички и пак тиквички, но този път със синьо сирене и гъби! Идеята ми хрумна съвсем случайно, както си похапвахме тиквички и си говорехме за синьо сирене :)  Оказа се божествена комбинация!


Продукти:
2 бр. средни на големина тиквички
3 скилидки чесън
250 г пресни гъби
100 г. синьо сирене
1/2 к.ч. бяло вино
зехтин
копър
1/2  к.ч. готварска сметана
черен пипер, сол

  В приготвянето няма нищо особено. Тиквичките се обелват и разрязват на половина по дължина. С помощта на малка лъжичка се издълбава вътрешността.
  Първо се приготвя сместа за пълнене. Чесънът се нарязва на ситно и съвсем леко се задушава в зехтина. Прибавят се нарязаните на парченца гъби и около половината от вътрешността на тиквичките., също нарязана на ситно. Дозадушават се на тих огън, докато течността на гъбите се изпари. След това се добавят сметаната и бялото вино. 



   Плънката се задушава, като периодично се разбърква, за да не загори, докато се редуцира течността. С така приготвената смес се пълнят лодките от тиквички. На дъното на намаслена тавичката се налива малко водичка, нареждат се напълените тиквички и се запичат във фурната на 200-220 градуса.   



6 коментара:

  1. Това ти предложение от гъбените най-много ми харесва :)
    много апетитни снимки, Радост!
    Поздрави и хубав вторник!

    ОтговорИзтриване
  2. Радостче,взимам те у нас да готвиш,от мен питието и разтребването,правим ли сделка?Ама как пък винаги всичко е толкова по май вкус и така апетитно поднесено,поздравления!Идеята ти за плънка с гъбки и синьо сиренце е брилянтна!Прегръдки!

    ОтговорИзтриване
  3. Благодаря, момичета! Радвам се, че ви допада идеята:)

    ОтговорИзтриване
  4. Чудни, са чудни, придърпвам си, да знаеш, малко се пререждам, обаче са неустоими. Поздрави!

    ОтговорИзтриване
  5. Това предложение ще попадне и в моите топ предпочитания, Радост -
    много ми допада ми като съчетание, съставки, оформление ...
    Благодаря за чудесната идея, сърдечни поздрави и хубави летни дни!

    ОтговорИзтриване
  6. Много приятно съчетание! Определено ще ми хареса :) Както наближава време за обяд, да можех да си отмъкна едничка... :)
    Усмихнат ден от мен, Ради :)

    ОтговорИзтриване