26 април 2014 г.

Панирани охлюви

 
  След толкова дъжд през последните дни е време за охлюви. Опитвала съм различни рецепти за охлюви, но тази определено ми е любима. Не мога да си представя, че само преди няколко години не исках дори да ги опитам. 

Продукти:

1 купичка почистени и сварени охлюви
2 скилидки чесън
1 резен лук
1 водна чаша бира
1 яйце
брашно
щипка бакпулвер
сол, черен пипер

    Яйцето, бирата, лукът и чесънът се пасират с пасатор. Прибавя се постепенно брашно, докато панировката стане гъста като боза. Добавят се щипка бакпулвер, сол и черен пипер на вкус. Подготвените охлюви се изсипват в панировката и се разбъркват. С малка лъжичка се загребва по един охлюв и заедно с малко от смеската и се изпържва се в дълбок съд със силно нагорещено олио. Най-много ги харесвам, когато са поръсени с чесън и копър. Чудесно мезе са както за бира, така и за вино. Ако някой се интересува от предварителното приготвяне на охлювите, питайте :)

2 коментара:

  1. Хапвала съм охлюви като дете и ми бяха вкусни. Не знам защо сега все не се престрашавам, но пък като гледам тези тук направо цялата чинийка бих си взела:))) Приятна неделя!

    ОтговорИзтриване
  2. Панирани не съм хапвала...Имам и аз спомен от детството с едни охлюви,които Не ядох:)))))).Вземала съм от лидълските с френски полъх,нооооо пане не съм похапвала,а наистина изглеждат много съблазнителни!
    Запаметявам си рецептата...Лека вечер,Радост:)!

    ОтговорИзтриване